حسابداری - فرایند ثبت ، ارزیابی و ابلاغ معاملات مالی - به افراد و سازمان ها کمک می کند تا وضعیت مالی خود را درک کنند. حسابداران این کار را با پیگیری هزینه ها ، سود و زیان و استفاده از این فرمول حسابداری انجام می دهند:

 

دارایی = بدهی + حقوق صاحبان سهام

 

 

 

 

حسابداران موثر اطمینان می دهند که سازمان های آنها تعهدات قانونی و عملکرد مالی خود را درک کرده و می توانند بودجه ای را تدوین کرده و برای آینده برنامه ریزی کنند. مدیران از اطلاعات حسابداری برای تصمیم گیری در مورد خرید یا فروش ، سرمایه گذاری و قیمت گذاری استفاده می کنند.

راهنمای زیر شامل اصطلاحات اساسی حسابداری ، تعاریف و اختصارات صنعت است. صاحبان مشاغل می توانند از این فرهنگ لغت حسابداری برای درک بهتر سوابق مالی خود و هنگام کار با حسابداران یا نرم افزارهای حسابداری استفاده کنند. دانش آموزان آینده می توانند از فهرست اصطلاحات برای آشنایی با مفاهیم اولیه استفاده کنند. رشته های حسابداری حتی می توانند از این صفحه به عنوان راهنمای مطالعه استفاده کنند.

 

چگونه صاحبان مشاغل می توانند از این راهنمای شرایط حسابداری استفاده کنند


صاحبان مشاغل ممکن است این فرهنگ لغت حسابداری را برای درک اصطلاحات ، مفاهیم و کلمات اختصاری حسابداری مفید بدانند. درک گسترده از اصول اصلی حسابداری می تواند به صاحبان مشاغل کمک کند تا اطلاعات مالی کسب و کار خود را پیگیری و تجزیه و تحلیل کنند.

این راهنما می تواند به متخصصان کسب و کار کمک کند که از چه نوع روش حسابداری برای شرکت های خود استفاده کنند و بفهمند که کدام نوع سوابق مالی را باید رعایت کنند تا تعهدات مالی و قانونی خود را برآورده کنند.

 

صاحبان مشاغل همچنین می توانند مزایای ایجاد سیستم های حسابداری کاربردی ، از جمله نحوه استفاده از این اطلاعات برای تصمیم گیری های تجاری بهتر و سودآورتر را درک کنند. درک مقدماتی حسابداری ممکن است به برخی از کسب و کار ها برای درک ضرورت یا مزایای استخدام حسابداران حرفه ای برای کمک به آنها در امور مالی کسب و کار کمک کند.

این متخصصان باید یادگیری اصطلاحات زیر را در نظر بگیرند:

 

حسابداری تعهدی
حسابداری مبنای نقدی
حسابهای پرداختنی
حسابهای دریافتنی

منابع حسابداری اضافی برای صاحبان مشاغل کوچک
اهمیت حسابداری
منابع حسابداری مشاغل کوچک

 


راهنمای مالیات بر کسب و کار


چگونه دانش جویان ی توانند از این راهنمای اصطلاحات حسابداری استفاده کنند


دانش جویان  می توانند از این فرهنگ لغت حسابداری برای جستجوی اصطلاحات ، تعاریف و کلمات اختصاری حسابداری استفاده کنند. گرایش های حسابداری و زبان آموزان سایر رشته ها ممکن است این منبع را برای درک نحوه تصمیم گیری های هوشمندانه مشاغل مفید بدانند. دانش آموزان همچنین می توانند از این راهنما برای پیگیری و تجزیه و تحلیل وضعیت مالی خود برای تصمیم گیری بهتر درباره امور مالی شخصی استفاده کنند.

این راهنمای اصطلاحات حسابداری ممکن است به دانشجویان آینده در تصمیم گیری در مورد ادامه تحصیل در رشته حسابداری یا حتی ورود به کلاس حسابداری کمک کند. گرایش های حسابداری می توانند از این فرهنگ لغت به عنوان منبع تکمیلی و راهنمای مطالعه در حین تکمیل دوره های حسابداری استفاده کنند. به عنوان مثال ،

دانشجویی که دوره حسابداری را گذرانده و با نام اختصاری ناآشنا روبرو شده است می تواند از این لیست مشورت کند.

زبان آموزان همچنین می توانند از پیوندهای موجود در این راهنما برای یافتن اطلاعات عمیق در مورد مفاهیم و اصول حسابداری استفاده کنند.

 

لیست زیر شامل برخی از اصطلاحات کلیدی مقدماتی حسابداری و مفاهیم اصلی برای یادگیری دانش آموزان است:

دارایی های
جریان نقدی
بدهی
هزینه ها
منابع دانشجویی حسابداری اضافی
راهنمای تحقیق
راهنمای نوشتن
نکات مطالعه آنلاین
منابع حسابداری
شرایط اساسی حسابداری


این فرهنگ لغت حسابداری شامل دهها اصطلاح مهم اساسی حسابداری است. صاحبان مشاغل و دانشجویان حسابداری می توانند توضیحات مفصلی درباره اصطلاحات حسابداری ، کلمات اختصاری حسابداری و کلمات واژگان حسابداری بیابند.

این راهنما شامل تعاریف ، استفاده از کلمات جایگزین ، توضیح اصطلاحات مرتبط و اهمیت کلمات یا مفاهیم خاص برای حرفه حسابداری به عنوان یک کل است.

ما همچنین ریشه  یا تاریخچه برخی از کلمات را توضیح می دهیم و منابعی را برای بررسی اصطلاحات حسابداری در بر می گیریم.

 

 

  1. حسابهای پرداختنی


حسابهای پرداختنی به پولی گفته می شود که یک کسب و کار در قبال کالاها یا خدماتی که به صورت اعتباری خریداری شده است به تامین کنندگان ، فروشندگان یا طلبکاران خود بدهکار است. بدهی های کوتاه مدت که باید به سرعت بازپرداخت شود تا از پیش فرض جلوگیری شود ، حسابهای پرداختنی به عنوان بدهی در ترازنامه یک سازمان نشان داده می شود. یک مثال از حسابهای پرداختنی شامل مواردی است که یک رستوران سفارش نوشیدنی را به صورت اعتباری از تأمین کننده خارجی دریافت می کند. حسابهای پرداختنی به عنوان یک IOU برای یک شرکت دیگر عمل می کند

 


  1. حسابهای دریافتنی


اساساً برعکس حسابهای پرداختنی ، حسابهای دریافتنی به پولی گفته می شود که یک شرکت تجاری ، معمولاً توسط مشتریان آن ، برای کالاها یا خدمات ارائه شده بدهکار است. نمونه ای از حسابهای دریافتنی شامل مواردی است که یک عرضه کننده نوشیدنی سفارش نوشیدنی را به صورت اعتباری به یک رستوران تحویل می دهد. در حالی که رستوران آن تراکنش را به حسابهای پرداختنی ثبت می کند ، عرضه کننده نوشیدنی آن را در حسابهای دریافتنی و دارایی جاری در ترازنامه خود ثبت می کند.

 

 

  1. دوره حسابرسی


دوره حسابداری به بازه زمانی ای اطلاق می شود که مجموعه صورتهای مالی در آن منتشر می شود. مشاغل و سرمایه گذاران با مقایسه دوره های مختلف حسابداری ، عملکرد مالی را در طول زمان تحلیل می کنند. چرخه های حسابداری رویدادهای حسابداری را از زمانی که معاملات برای اولین بار اتفاق می افتند تا زمانی که پایان می یابند ، همه در دوره های حسابداری مشخص شده پیگیری می کنند.

شرکت های سهامی عام باید هر سه ماه یکبار به کمیسیون امنیت و مبادلات گزارش دهند ، بنابراین چهار دوره حسابداری را در سال سپری می کنند. سایر سازمانها از دوره های مختلف حسابداری استفاده می کنند ، اما بدون توجه به طول ، دوره های حسابداری باید در طول زمان ثابت بمانند.

 

 

  1. اقلام تعهدی


یک نوع  تعدیل ثبت ، اقلام تعهدی هزینه ها و درآمدهای مشاغل را قبل از انجام مبادله پول تشخیص می دهد. اقلام تعهدی شامل هزینه ها و درآمدهایی است که هنوز در حساب شرکت ها ثبت نشده است. اقلام تعهدی بر درآمد خالص مشاغل تأثیر می گذارد و باید قبل از انتشار صورتهای مالی مستند شود.

انواع حسابهای تعهدی شامل سود تعهدی ، حسابهای دریافتنی و حسابهای پرداختنی است. قبل از دریافت فاکتور کالا یا خدمات ، شرکت ها هزینه های انباشته را یادداشت می کنند. کسب و کارها نشان می دهد که برای کالاها یا خدماتی که بعداً دریافت می کنند ، درآمد تعهدی دریافت می کنند.

 

 

  1. حسابداری مبنای تعهدی


حسابداری مبتنی بر تعهدی با ادغام حسابهای دریافتنی و حسابهای پرداختنی با هزینه ها و درآمدهای پیش بینی شده سروکار دارد. در مقابل ، حسابداری بر مبنای نقدی بیشتر بر هزینه ها و درآمدهای فوری تمرکز می کند و معاملات را تا زمانی که شرکت پول نقد دریافت یا دریافت نکند ، ثبت نمی کند.

اکثر مردم حسابداری مبنای نقدی را آسان تر می دانند ، اما این تصویر به اندازه حسابداری تعهدی از وضعیت مالی یک سازمان ارائه نمی دهد.

 

 

  1. دارایی ها


دارایی ها منابعی با ارزش اقتصادی هستند که شرکت ها انتظار دارند مزایای آتی را برای آنها فراهم آورند. این می تواند هزینه ها را کاهش دهد ، جریان نقدی ایجاد کند یا فروش را برای مشاغل بهبود بخشد. شرکت ها دارایی ها را در ترازنامه خود گزارش می دهند.

انواع دارایی شامل هزینه های ثابت ، جاری ، نقدینگی و پیش پرداخت است. داراییها ممکن است شامل منابع بلند مدت مانند ساختمانها و تجهیزات باشند. دارایی های جاری شامل تمام دارایی هایی است که شرکت انتظار دارد ظرف یک سال از آنها استفاده یا بفروشد. دارایی های نقدینگی به راحتی می توانند در بازه زمانی کوتاه به پول نقد تبدیل شوند. هزینه های پیش پرداخت شامل پیش پرداخت کالا یا خدماتی است که یک شرکت در آینده از آن استفاده خواهد کرد.

 

 

  1. ترازنامه


ترازنامه ها صورت های مالی هستند که تصاویری از بدهی ها ، دارایی ها و حقوق صاحبان سهام سازمان ها را در برهه های زمانی خاص ارائه می دهند. ترازنامه ها نشان دهنده یک نوع صورت مالی است که برای ارزیابی سلامت و ارزش مالی شرکت ها استفاده می شود. حسابداران از معادله حسابداری ، که به آن معادله ترازنامه نیز می گویند ، برای ایجاد ترازنامه استفاده می کنند: "دارایی ها = بدهی ها + حقوق صاحبان سهام".

 

 

  1. سرمایه، پایتخت


منظور از سرمایه دارایی های مالی یک شخص یا سازمان است. سرمایه ممکن است شامل وجوه موجود در حسابهای سپرده یا پول از منابع تأمین مالی باشد. منظور از سرمایه در گردش سرمایه مازاد یک تجارت است که مالک می تواند از آن برای پرداخت هزینه های روزمره یا جاری استفاده کند. سرمایه در گردش یک شرکت نشان دهنده سلامت کلی و توانایی آن برای انجام تعهدات مالی است که باید در مدت یک سال انجام شود.

 

  1. حسابداری مبنای نقدی


حسابداری مبتنی بر وجه نقد یک روش حسابداری است که تا زمانی که تجارت برای کالاها و خدمات نقدی دریافت یا پرداخت نکند ، معاملات را شامل نمی شود. این روش بر درآمدها و هزینه های فوری تمرکز می کند. متناوبا ، حسابداری تعهدی شامل درآمدها و هزینه های آینده ، مستندسازی حسابهای پرداختنی و حسابهای دریافتنی است.

 

 

  1. جریان نقدی


جریان نقدی مجموع پولی است که از یک تجارت وارد می شود و از آن خارج می شود. جریان خالص وجوه نقد به مجموع پولی که یک کسب و کار بدست می آورد اشاره دارد. صورتهای جریان وجوه نقد صورتهای مالی هستند و شامل تمام وجوه نقدی است که یک کسب و کار از عملیات ، سرمایه گذاری و تامین مالی خود دریافت می کند.

 

  1. حسابدار رسمی


حسابداران رسمی (CPAs) متخصصان حسابداری هستند که برای انجام حسابداری عمومی توسط موسسه حسابداران عمومی رسمی آمریکا مجوز دارند. این متخصصان باید شرایط تحصیل و تجربه را داشته باشند و در آزمون CPA یکنواخت قبول شوند. شرایط مورد نیاز برای آزمون CPA متفاوت است ، اما متقاضیان معمولاً به مدرک کارشناسی حسابداری با حداقل 150 ساعت اعتبار دوره نیاز دارند.

راهنمای آزمون CPA

 

 

 

  1. نمودار حساب


فهرست حسابهای مالی در دفتر کل شرکت ، نمودار حسابها (COA) یک تصویر کلی از تمام معاملات مالی است که یک شرکت در یک دوره حسابداری خاص انجام داده است. COA به شرکت ها کمک می کند تا منابع مالی خود را سازماندهی کرده و بینش مالی و سلامت مالی سازمان را برای سرمایه گذاران و ذینفعان فراهم آورند. COA می تواند شامل دارایی ها ، بدهی ها و حقوق صاحبان سهام باشد.

 

 

  1. بستن کتابها


با اشاره به زمانی که حسابداران از کتابهای دفتری فیزیکی برای ردیابی معاملات استفاده می کردند ، بستن دفاتر به معنای محاسبه تمام معاملات مالی در یک دوره معین است. این امر به اطمینان از صحت گزارشات شرکت ها برای دوره های زمانی مشخص ، از جمله صورت سود و ترازنامه آنها کمک می کند.

بستن کتابها برای سازمانهایی که از حسابداری مبنای نقدی استفاده می کنند ساده است ، اما برای کسانی که از حسابداری تعهدی استفاده می کنند پیچیده تر است. حسابداران از بستن کتابها در پایان سال به عنوان بسته شدن پایان سال یاد می کنند.

 

 

  1. هزینه کالاهای فروخته شده


به کل هزینه تولید کالاهای فروخته شده توسط یک تجارت ، هزینه کالاهای فروخته شده (COGS) گفته می شود. COGS شامل هزینه های مستقیم ایجاد کالاها ، از جمله مواد و نیروی کار است و هزینه های غیر مستقیم مانند هزینه های توزیع را شامل نمی شود.

 

 

  1. اعتبار


حسابدارانی که از سیستم های دفتری دوبار ورود استفاده می کنند ، تعداد معاملات تجاری را در دو حساب اعتباری و بدهی ثبت می کنند. اعتبارات ورودی های حسابداری هستند که یا ارزش خالص یا بدهی را افزایش می دهند یا هزینه یا حساب دارایی را کاهش می دهند. اعتبارات در سمت راست حساب ایجاد می شود. بدهی ها باید با اعتبار یکسان باشد تا حساب در مانده باشد.

 

 

  1. بدهی


در مقابل اعتبار ، بدهی یک حسابداری است که در سمت چپ حساب ایجاد شده است. در سیستم های دفتری دو ورودی استفاده می شود ، بدهی ها یا هزینه ها یا حسابهای دارایی را افزایش می دهد یا حسابهای دارایی یا بدهی را کاهش می دهد.

 

 

  1. استهلاک


روش حسابداری استهلاک ارزش کاهشی یک دارایی مشهود در طول عمر آن را تعیین می کند. یک کسب و کار می تواند از طریق کاهش یا کسر بخشی از دارایی در هر سال مورد استفاده ، برای اهداف حسابداری و مالیاتی ، از دارایی استهلاک کننده درآمد کسب کند. سرویس درآمد داخلی (IRS) از شرکت ها می خواهد هزینه استهلاک دارایی ها را در طول زمان تقسیم کنند.

 

 

  1. تنوع بخشیدن


استراتژی مدیریت ریسک ، تنوع بخشیدن به سرمایه گذاری ها و دارایی های مختلف در یک مجموعه ، به افراد یا مشاغل اجازه می دهد در صورت شکست سرمایه گذاری یا دارایی ، ریسک را گسترش داده و از خود در برابر خرابی مالی محافظت کنند. بسیاری از کارشناسان مالی معتقدند سبدهای متنوع عملکرد بلندمدت بیشتری دارند ، اما ممکن است رشد کوتاه مدت کندتر باشد.

 

  1. سود سهام


سود سهام شامل سود یا سود شرکت است که یک شرکت تجاری به عنوان پاداش سرمایه گذاران در حقوق صاحبان سهام به سهامداران خود می پردازد. ممکن است شرکت ها سود سهام را به صورت نقدی یا سهام اضافی سهام تقسیم کنند. سهامداران ممکن است سودهای یکبار برنامه ریزی شده یا ویژه دریافت کنند. صندوق های قابل معامله در بورس و صندوق های متقابل نیز سود سهام پرداخت می کنند.

 

 

  1. حسابداری دو ورودی


یک نوع سیستم حسابداری که معادله حسابداری ("دارایی ها = بدهی ها + حقوق صاحبان سهام") را در حالت تعادل نگه می دارد ، دفترداری دو ورودی ایجاب می کند که هر ورودی به یک حساب دارای ورودی متقابل و متناظر در یک حساب دیگر باشد. هر معامله حداقل دو حساب را در حسابداری دو ورودی تحت تأثیر قرار می دهد ، از جمله حسابهای بدهی ، دارایی ، درآمد ، حقوق صاحبان سهام یا هزینه.

اعتبارات و بدهی ها دو نوع ورودی را تشکیل می دهند که اعتبارها در سمت چپ و بدهی ها در سمت راست وارد می شوند. یک سیستم بسیار ساده تر ، حسابداری تک ورودی تنها یک ورودی را در هر تراکنش ثبت می کند.

 

 

  1. نماینده ثبت نام شده


نمایندگان ثبت نام شده دارای پروانه حرفه ای مالیاتی هستند که می توانند نماینده مالیات دهندگان ایالات متحده باشند. آنها باید در آزمون ثبت نام ویژه سه قسمتی از IRS قبول شوند. کارکنان سابق IRS می توانند بدون قبولی در آزمون به عنوان نمایندگان ثبت نام شده عمل کنند. نمایندگان ثبت نام شده باید 72 ساعت از دوره های آموزش مداوم هر سه سال برای حفظ اعتبار خود استفاده کنند. نمایندگان ثبت نام شده معمولاً می توانند نماینده هر نوع مالیات دهنده باشند.

 

 

 

  1. هزینه ها


هزینه ها به هزینه های انجام تجارت اطلاق می شود. شرکت ها می توانند برخی از هزینه های واجد شرایط را از مالیات خود کسر کنند. انواع هزینه ها شامل هزینه های ثابت ، متغیر ، تعهدی و عملیاتی است. هزینه های ثابت ماه به ماه از جمله اجاره ، حقوق و پرداخت بیمه تغییر نمی کند. هزینه های متغیر ماهانه تغییر می کند و ممکن است شامل هزینه های اختیاری یا غیرقابل پیش بینی اما ضروری باشد.

حسابداران وقتی هزینه های تعهدی را متحمل می شوند تشخیص می دهند ، نه زمانی که شرکت ها هزینه آنها را پرداخت می کنند. در ابتدا لازم و اجتناب ناپذیر ، مشاغل متحمل هزینه های عملیاتی (اغلب مخفف OPEX) می شوند ، مانند اجاره ، بازاریابی و حقوق و دستمزد ، از طریق عملیات عادی خود. IRS به شرکت ها اجازه می دهد هزینه های عملیاتی را کسر کنند.

 

 

  1. ارزش خالص


ارزش خالص ، که غالباً حقوق صاحبان سهام یا حقوق صاحبان نامیده می شود ، مقدار پولی است که پس از فروش همه دارایی ها و پرداخت تمام بدهی ها ، که توسط معادله "ارزش خالص = دارایی ها - بدهی ها" نشان داده می شود ، به سهامداران پس داده می شود.

 

  1. شاخص سلامت مالی

 

شاخص سلامت مالی شرکت ، حقوق صاحبان سهام می تواند شامل دارایی های ملموس (ساختمان ، پول نقد ، زمین) و دارایی های نامشهود (حق چاپ ، ثبت اختراع ، تشخیص نام تجاری) باشد. این به عنوان یک رکورد در ترازنامه شرکت وجود دارد. مالکیت انفرادی فقط از واژه حقوق صاحبان سهام استفاده می کند ، زیرا هیچ سهامداری وجود ندارد.

 

 

  1. هزینه ثابت


یک نوع هزینه ، هزینه های ثابت ماه به ماه تغییر نمی کند. هزینه های ثابت شامل مواردی مانند حقوق و دستمزد ، اجاره و پرداخت بیمه است. هزینه های متغیر ، از طرف دیگر ، هر ماه تغییر می کند و ممکن است شامل هزینه های اختیاری یا هزینه های غیرقابل پیش بینی باشد.

 

 

  1. جنرال لجر


حسابداران از یک دفتر کل برای ثبت معاملات مالی و داده ها برای شرکت ها استفاده می کنند. دفترهای عمومی که توسط شرکتهایی که از حسابداری دوبار استفاده می کنند استفاده می کنند ، شامل سوابق حساب بدهی و اعتبار است. شرکت ها از اطلاعات موجود در دفاتر اصلی خود برای تهیه گزارش های مالی و درک عملکرد و وضعیت مالی خود در طول زمان استفاده می کنند.

 

 

  1. اصول پذیرفته شده حسابداری


اصول پذیرفته شده حسابداری (GAAP) به گروهی از قوانین ، استانداردها و روشهای اصلی گزارشگری اطلاعات مالی مربوط می شود. هیئت استانداردهای حسابداری مالی GAAP را تعیین می کند. استفاده از GAAP می تواند قوام و شفافیت گزارشگری مالی را در بین سازمانها بهبود بخشد. کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده از شرکت های معامله شده عمومی می خواهد که از GAAP استفاده کنند. در سطح بین المللی ، اکثر کشورها از استانداردهای گزارشگری مالی بین المللی استفاده می کنند.

 

 

  1. سود ناخالص


سود ناخالص ، که درآمد ناخالص یا سود فروش نیز نامیده می شود ، سودی است که مشاغل پس از کسر هزینه های مربوط به ارائه خدمات خود یا تولید و فروش محصولات خود به دست می آورند. حسابداران با کسر هزینه کالاهای فروخته شده از درآمد ، سود ناخالص را محاسبه می کنند. سود ناخالص هزینه های متغیر را در نظر می گیرد نه هزینه های ثابت. تحلیلگران می توانند سود ناخالص را نشان دهنده کارآیی یک شرکت در ارائه خدمات یا تولید کالا در نظر بگیرند.

 

 

  1. حاشیه ناخالص


حاشیه ناخالص به درآمد خالص فروش مشاغل پس از کسر هزینه کالاهای فروخته شده اشاره دارد. این نشان دهنده درآمدی است که شرکت ها به عنوان سود ناخالص نگه می دارند. شاخص سلامت مالی ، سود ناخالص بالاتر معمولاً به این معنی است که یک شرکت می تواند سود بیشتری از فروش خود به دست آورد. حاشیه ناخالص کمتر ممکن است به این معنی باشد که یک کسب و کار نیاز به کاهش هزینه های تولید دارد. فرمول حاشیه ناخالص "حاشیه ناخالص = فروش خالص - هزینه کالاهای فروخته شده" است.

 

 

  1. صورت حساب درآمد


صورتهای درآمد که به صورت صورت درآمد و هزینه یا صورت سود و زیان نیز معروف است ، اطلاعاتی در مورد هزینه ها و درآمد مشاغل در دوره های زمانی خاص ارائه می دهد. همراه با ترازنامه و صورت جریانهای نقدی ، صورتهای درآمد بینش مالی شرکتها را ارائه می دهد.

 

 

  1. فهرست


موجودی به کالاها و مواد اولیه یک شرکت که برای ساخت کالاهایی که می فروشند استفاده می شود. در ترازنامه به عنوان دارایی ظاهر می شود. موجودی شامل کالاهای نهایی ، مواد اولیه و کارهای در حال انجام است. به طور کلی ، شرکت ها باید از نگهداری مقادیر زیادی موجودی به مدت طولانی به دلیل خطر قدیمی شدن و هزینه های ذخیره سازی خودداری کنند.

مطلب ثبت شده در روزنامه، قلم روزنامه، دفتر روزنامه
ورودی مجله به یک معامله تجاری اشاره می کند که در دفتر کل یک تجارت ثبت شده است. ورودی مجله ممکن است شامل تاریخ و شماره ورود مجله ، نام و شماره حساب ، بدهی و اعتبار باشد. ضبط کننده همچنین ممکن است شامل توضیحات یا اطلاعات متفاوتی در مورد ورودی باشد.

 

 

  1. بدهی ها


تعهد زمانی است که شخصی به شخص دیگری بدهکار است. شخصی می تواند تعهد تسویه بدهی را از طریق انتقال پول ، خدمات یا کالا انجام دهد. انواع بدهی ها می تواند شامل وام ، وام مسکن ، حسابهای پرداختنی و هزینه های تعهدی باشد. بدهی های کوتاه مدت در کمتر از یک سال به پایان می رسد ، در حالی که مشاغل ممکن است انتظار داشته باشند که تعهدات بلند مدت بیش از یک سال طول بکشد.

 

 

  1. نقدینگی


نقدینگی به این معناست که چگونه یک فرد یا شرکت تجاری می تواند دارایی را به ارزش کامل بازار به پول نقد تبدیل کند. نقدینگی ترین دارایی ، پول نقد ، می تواند به راحتی و به سرعت به دارایی های دیگر تبدیل شود. نقدینگی حسابداری اندازه گیری می کند که چگونه کسی می تواند به راحتی با استفاده از دارایی های نقدینگی هزینه پرداخت کند. نقدینگی بازار به این معناست که چگونه یک بازار (مانند بازار مسکن یا بازار سهام) به راحتی خرید و فروش دارایی ها را با قیمت های ثابت تسهیل می کند.

 

 

  1. درآمد خالص


همچنین سود خالص یا سود خالص نامیده می شود ، درآمد خالص مبلغی است که یک فرد یا مشاغل پس از کسر کسورات و مالیات از درآمد ناخالص به دست می آورد. برای محاسبه درآمد خالص یک تجارت ، همه هزینه ها و هزینه ها را از درآمد کم کنید. سود خالص که گاهی اوقات به عنوان نتیجه نهایی در تجارت نامیده می شود ، آخرین مورد در صورت سود و زیان است. سرمایه گذاران و سهامداران برای ارزیابی وضعیت مالی شرکتها و تعیین میزان وام مشاغل به درآمد خالص نگاه می کنند.

 

 

  1. اعتبار


به صورت اعتباری ، که به صورت حساب نیز نامیده می شود ، توافق نامه ای است که فرد یا شرکتی در ازای خرید کالا یا خدمات در آینده پرداخت می کند. استفاده از کارت های اعتباری یکی از روش های خرید اعتباری است.

 

 

  1. هزینه های سربار


سربار به هزینه های جاری کسب و کار اشاره دارد ، به غیر از هزینه های مربوط به ایجاد مستقیم کالا یا خدمات. شرکتها باید هزینه سربار را درک کنند تا دریابند که چقدر باید برای کالاها یا خدمات خود هزینه بگیرند و سود کسب کنند. صورتهای درآمد شامل اطلاعاتی در مورد هزینه های سربار است.

 

 

  1. حقوق و دستمزد


منابع انسانی و بخشهای حسابداری معمولاً حقوق و دستمزد را پرداخت می کنند ، کل غرامت یک شرکت به کارکنان خود برای یک دوره زمانی خاص. تعیین حقوق و دستمزد شامل پیگیری ساعات کار ، توزیع پرداخت ها و تفکیک پول برای مالیات های تامین اجتماعی و مدیکر است.

 

 

  1. ارزش 


به طور معمول ارزش پول امروز بیش از همان مقدار پولی است که در آینده دریافت می شود. این به دلیل نرخ فرض بازگشت و تورم است. ارزش  فعلی پول در آینده است ، با نرخ بهره مفروض خاصی که می تواند در آن بازه زمانی ایجاد شود.

 

 

  1. صورت سود و زیان


صورت سود و زیان ، که صورت سود و زیان نیز نامیده می شود ، هزینه ها ، هزینه ها و درآمدهای یک شرکت را در یک دوره زمانی خاص نشان می دهد. این صورت مالی ، همراه با صورت جریان وجوه نقد و ترازنامه ، اطلاعاتی در مورد سلامت مالی یک کسب و کار و توانایی ایجاد سود ارائه می دهد.

 

 

  1. رسیدها


رسیدها اعلان های کتبی هستند که تصدیق می کند که یک طرف چیزی ارزشمند از دیگری دریافت کرده است. دریافت مالکیت ، رسیدها اثبات یک معامله مالی است. IRS از مشاغل کوچک می خواهد برخی از رسیدها را برای مستندسازی هزینه های قابل کسر مالیات نگه دارند.

 

 

  1. سود انباشته


سود انباشته ، که مازاد سود نیز نامیده می شود ، به میزان درآمد خالص باقی مانده برای استفاده از یک شرکت تجاری پس از پرداخت سود سهامداران آن اشاره دارد. معمولاً مدیریت یک شرکت تصمیم می گیرد که سود را حفظ کند یا به سهامداران بدهد.

 

 

  1. بازگشت سرمایه گذاری


بازده سرمایه گذاری (ROI) کارآیی یک سرمایه گذاری ، از جمله میزان بازگشت سرمایه نسبت به هزینه آن را اندازه گیری می کند. حسابداران همچنین می توانند از ROI برای مقایسه کارایی بیش از یک سرمایه گذاری استفاده کنند. برای محاسبه ROI ، هزینه سرمایه گذاری را از ارزش فعلی سرمایه گذاری کم کنید و آن را بر هزینه سرمایه گذاری تقسیم کنید. یک معیار محبوب ، ROI به سرمایه گذاران کمک می کند تا بهترین فرصت های سرمایه گذاری را انتخاب کنند.

 

 

  1. درآمد


درآمد ، که فروش نیز نامیده می شود ، درآمد ناخالصی است که یک کسب و کار از طریق عملیات تجاری معمولی به دست می آورد. برای محاسبه درآمد فروش ، قیمت فروش را در تعداد واحدهای فروخته شده ضرب کنید. روشهای حسابداری تعهدی و حسابداری نقدی درآمد را متفاوت محاسبه می کند. هنگام استفاده از روش حسابداری تعهدی برای محاسبه درآمد ، حسابداران شامل فروش اعتباری می شوند. کسانی که از روش حسابداری نقدی استفاده می کنند ، تنها زمانی فروش را به عنوان درآمد محاسبه می کنند که کسب و کار پرداختی را دریافت می کند.

 

 

  1. حسابداری تک ورودی


حسابداری تک ورودی یک نوع سیستم حسابداری است که معاملات مالی یک تجارت را ثبت می کند. این سیستم از یک ورودی در هر معامله برای ثبت پول نقد ، درآمد مشمول مالیات و هزینه های قابل کسر از مالیات در داخل یا خارج از تجارت استفاده می کند. مشاغل می توانند از نرم افزار حسابداری یا حتی جداول ساده برای انجام حسابداری تک ورودی استفاده کنند. حسابداری تک ورودی بسیار ساده تر از حسابداری دو ورودی است که برای هر معامله به دو ورودی نیاز دارد.

 

 

  1. تراز آزمایشی


یک برگه دوره ای دفترداری ، تراز آزمایشی موجودی دفاتر را به ستون های اعتباری و بدهی که برابر یکدیگر هستند ، جمع آوری می کند. شرکت ها برای اطمینان از صحت ریاضی ورود سیستم های حسابداری خود ، تراز آزمایشی ایجاد می کنند.

 

 

  1. هزینه متغیر


هزینه متغیر به هزینه هایی اطلاق می شود که بسته به سطح تولید یک شرکت تغییر می کند. هزینه های متغیر با افزایش تولید افزایش می یابد و با کاهش تولید کاهش می یابد. برخلاف هزینه متغیر ، هزینه ثابت به هزینه های یک شرکت اشاره می کند که بدون در نظر گرفتن تولید ثابت می ماند. هزینه های ثابت ممکن است شامل بیمه ، اجاره و پرداخت سود باشد.

 

 

انواع حسابداران و متخصصان حسابداری


پس از بررسی شرایط موجود در فرهنگ لغت حسابداری بالا ، ممکن است بخواهید در مورد فرصت های شغلی که در اختیار متخصصان حسابداری است یا انواع حسابداران برای کمک به امور مالی شرکت مشورت کنید.

رشته حسابداری بسیاری از مشاغل تخصصی را شامل می شود. عناوین شغلی احتمالی برای متخصصان حسابداری شامل حسابرس ، حسابدار ، حسابدار رسمی و حسابدار حقوق و دستمزد است. تخصص ها شامل حسابداری هزینه ، حسابداری مالی ، حسابداری مدیریت و حسابداری مالیاتی است. دانشجویانی که مشاغل حسابداری و صاحبان مشاغل را با توجه به استخدام حسابدار دنبال می کنند ، ممکن است اطلاعات بخش زیر را مفید بدانند.

 

حسابداران کتابدار
حسابداران عمومی تایید شده
حسابداران هزینه
تحلیلگران مالی
برنامه ریزان مالی
حسابداران مدیریت
حسابداران حقوق و دستمزد
حسابداران مالیاتی
مشاهده مشاغل حسابداری بیشتر

 

 

با آموزش بیشتر، واژگان حسابداری خود را افزایش دهید


فرصت های مختلف آموزش حسابداری برای کسانی که مایل به ادامه تحصیل در این زمینه هستند در دسترس است. آیا این شرایط حسابداری علاقه شما را در این زمینه برانگیخت ، زمینه هایی را که نیاز به تحصیلات تکمیلی مالی دارند ، نشان داد یا تمایل شما برای ادامه حرفه حسابداری را تأیید کرد .

دانشجویان می توانند گواهینامه حسابداری را با شرکت در دوره حسابداری  کسب کنند.

 

  • اگر این مطلب برای شما مفید بوده است، دوره های زیر به شما پیشنهاد می‌شوند:
  1. دوره حسابداری آرمان صدرا

 

  • مطالب مرتبط :
  1. 5 اقدام برای یادگیری حسابداری مالی بدون سابقه حسابداری
  2. 7 ساختار مالی که باید بدانیم ؟